ďťż
BWmedia
Kupno samochodu
jak w temacie mam kilka ofert z allegro i teraz sam nie wiem co wybrac. chce przeznaczyc okolo 10 tys na zakup samego samochodu (oc papiery itp swoja droga) czy te samochody warte sa swojej ceny? ktory z nich najbardziej? lhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8670834l lhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9019318l lhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9004289l lhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8948819l lhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8974648 l z gory dzieki za pomoc. Jeżeli chodzi o mnie to wybrałbym ostatni model, ze względu na diesla. Sam się do takiego przymierzałem swego czasu. Tyle, że tym ostatnim nie pojeździsz (bez prawa do rejestracji), dlatego taki tani, za zarejestrowany w tym roczniku musisz dać jeszcze raz tyle kasy. Benzynowe silniki Ibizy są dość dynamiczne i mają kopa, ale robią w zbiorniku lej. Nie licz, że zejdziesz ze spalaniem poniżej 10l. I seaty mają dość delikatne blachy, jeżeli był tłuczony i ma naruszoną fabryczną konserwację, to rdza pojawia się w oczach. tak dokładnie miałem seata i potwierdzam słowa Jacentego ja bym uderzał w japończyka typu mazda . honda jeśli mówimy o bezynie. http://moto.allegro.pl/item668607141_mazda_626.html http://moto.allegro.pl/item663245236...sekwenjca.html http://moto.allegro.pl/item668941664...ic_zajzyj.html http://moto.allegro.pl/item667230980...z_niemiec.html http://moto.allegro.pl/item669968072...g_zadbana.html a z diesla to bym brał jakiegoś opla albo forda http://moto.allegro.pl/item666413081_piekny_sedan_opel_vectra_2_0diesel_a lufelgi_12_07.html http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8642831 a jak chcesz sportowy samochód to bierz alfę http://moto.allegro.pl/item659741049...elektryka.html ostatni leonik najlepszy sam mam takiego ale nim nie pojeździsz bo pisze ze nie ma możliwości jego rejestracji:( pewnie nie ma od niego dokumentów. Jeżeli chodzi o wybór autka to musisz go obejrzeć w realu inaczej Ci nie doradze, ponieważ jak ja kupowałem to na fotkach były cacy a po obejrzeniu go u sprzedającego okazało się, że były bite i liczniki kręcone. Zwracaj uwage na: spasowanie elementów karoserii ( szczeliny mają być równe), czy kierownica, nakładki pedałów i mieszek lewarka zmiany biegów jest mocno wytarty, sprawdź czy wykładzina pod dywanikami jest sucha i czy śrubki pod maską są zdarte od odkręcania - jeżeli jest na nich zdarty lakier to świadczy to o tym, ze było tam coś ruszane, odciągnij uszczelki w drzwiach i zobacz czy nie jest tam łączenie lakieru starego ze świeżym. Jedno jest tylko pewne, że ciężko teraz o samochód bez kolizyjny, a jak juz jest to ma być tak naprawiony, żeby tego nie było widać gołym okiem:) Pozdrawiam i życze miłego zakupu. jeszcze z takich rzeczy "na co patrzeć" to popatrz czy wszystkie szyby w samochodzie są takie same Generalnie większość auto które mają ponad 10 lat, mają kręcone liczniki Jeśli chodzi Ci tylko o moc tych autek bo widzę wszystkie "cupra" to proponował bym Reno jeśli seata wszyscy rozradzili;) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8969833 Duża moc i świetnie się prezentuje;) A Taka siła na tak małe autko daje wielkiego kopa:P z tych aut co pokazałeś ja bym wzięła ostatnie, tyle, że znalazłabym jakieś, które mozna zarejestrować,powiedz jeszcze do czego potrzebne Ci auto, czy chcesz poszalec, czy zalezy Ci na niskim spalaniu, czy bardziej auto na wyjazdy? raczej zeby poszalec ale nie chcialbym benzyniaka w ostatnim ze jest bez prawa do rejestracji to przeoczylem;(. ogolnie bardzo podobaja mi sie samochody 3drzwiowe. mazda nie specjalnie mi sie podoba tak samo jak ford. Honda z tego co wiem ma drogie czesci a samochody psuja sie i nic sie na to nie poradzi... reno moze i fajnie wyglada i wogle ale 16 tys to jak na moje mozliwosi strasznie duzo. tak do 10-11 max chcialbym wydac W takiej cenie, auto dla samotnego młodzieńca do poszalenia to Honda Civic cupe z silnikiem 1,6 v-tec. 125 KM. Wnętrze może nie powala jakimś wielkim przepychem i nowoczesnością, ale ma w miarę rozsądne spalanie i jest bardzo dynamicznym autem. Nie kupuje się aut na aukcjach, no chyba, że w skarbówce zajętych przez komornika. nie chce kupic tego samochodu na aukcji. chcialem tylko porownac ceny i dowiedziec sie czy za takie pieniadze mozna cos kupic i czy sie to oplaca. myslalem jeszcze o audi a3 ale to tez wydatek okolo 12 tys. ewentualnie moze jakis golf ale to juz w ostatecznosci. Wiesz, że benzyniakiem byś prędzej poszalał niż dieslem. Może pomyśl o aucie z sekwencja? Jeśli chcesz dosyc szybki samochód to zwracaj uwagę na masę i moment obrotowy, oczywiście ilość kucyków też się liczy, ale koń koniowi nie równy. Ja za taką kasę zamiast seata wolałabym starszą Calibrę z letem. Przynajmniej bym sobie poszalała :D hmm sam nie wiem. moze nie tyle chce szalec co raz na jakis czas troszke mocniej pedal gazu docisnac. raczej chcialbym autko oszczedne. ale tak zeby miec pewien zapas mocy. gazu nie chce wiem ze tani i wogle ale gaz bardzo samochod zamula. qrde sam nie wiem bardzo sie na seaty napalilem. ogolnie bardzo mi sie wizualnie podobaja i z tego co wiem nie psuja sie czesto. podobna jest bardzo astra jesli chodzi o wnetrze i wogle ale astre 1.6 ma brat jechalem tym samochodem i nie czuc ze samochod ma silnik wiekszy niz moj obecny peugeot 205. naprawde bardzo powoli sie rozpedza jak na taki silnik (benzyniak) jednak on tam ma dosc szerokie opony. naprawde jestem w ogromnej kropce Grrr, napiszę rzecz niepopularną, za 10 tys. zł nie kupisz auta, którym mógłbyś bezpiecznie poszaleć, niestety... Musisz wziąć pod uwagę, że przy ciężkich dwulitrowych silnikach nie wytrzymuje zawieszenie w Ibizach. Kolejną słabością w tych modelach są nienajlepsze hamulce. Proponowałbym Ci dołożyć nieco grosza i raczej wybrać silnik TDI. Sporo frajdy, szczególnie po rozsądnym tunningu i nie boli serce na stacji paliw... ja sie nie zgodze z karookaroliną gdyż mam diesla i benzyniaki do 2.5 litra zostają w tyle mam leona 1.9 TDi 110 KM a teraz po programie mam 132 KM i najwazniejszy jest jednak moment nie KM. Było 230 Nm a teraz mam 310 Nm. spalanie mieszane polowe na trasie polowa w korkach miejskich 5,9 l na 100 km i wcale go nie oszczedzam :) Ostatnio próbowałem go z Mazdą Xedos 2.5 V6 150 KM i nie dała rady została minimalnie z tyłu, moze przy wyzszej prędkości by była lepsza:) Klekot górą!! benzyna zeby mu dorównała to musi być naprawde mocny silnik i małe autko a spalanie 2 razy wieksze :) Zgadzam sie z Schatten. Jak chcesz oszczędnie, a nie chcesz gazu to tylko diesel i to z turbiną. Ja osobiście bym seata odradziła, ale jak wolisz seat = VW i wszystkie czesci pasują z Golfa IV Audi 3 ta sama płyta podłogowa te same podzespoły nawet deska rozdzielcza jest z A3 w Leonie. Możesz wziać opla ale uwazaj na blache bo strasznie je papa rdza, ale za to cześci dostepne i tanie :) gazu nie polecam ciągle z nim są problemy. Jeden silnik w golfie IV zajechalem przez gaz brrrrr. tak wiem ze za 10 tys to nie poszaleje ale na chwile obecna nie stac mnie na nic wiekszego. tdi? hmm pomyslec mozna a jakies konkretne propozycje warte uwagi? tylko tu jest problem bo w 10 tys ciezko bedziesz miał kupić jakieś dobre TDi bo ludzie dużo nimi jeżdżą i mają duże przebiegi. pomyśl nad Golfem III lub Ibizą ale przejściówką o jeden model nowszą niż zamieściles na pierwszych fotkach i zwracaj uwage na turbinę bo przy takich przebiegach mogą być w złej kondycji. Zobacz czy są suche i nie leje sie z nich olej no i czy nie kopci mocno:)) Ale nie ma sie czym martwic bo części są na każdym szrocie i nie są drogie:)) Najwazniejsze zeby nie bylo mocno bite i silnik w dobrej kondycji :) http://allegro.pl/show_item.php?item=670957395 no nie powiem interesujaca oferta. pomyslimy zobaczymy. a na co jeszcze zwrocic uwage przy kupnie samochodu poza tym co juz zostało napisane? czy moze najlepszym rozwiazaniem bylo by zabranie ze soba znajomego mechanika ktory podczas jazdy probnej bedzie mogl okreslic czy silnik jest w pelni sprawny itp. A może audi 80? masz silnik 2.0 E i 115km idzie poszaleć ta bryka;) A średnia cena na Allegro to ok 7tys zł.. To moim zdaniem by była dobra inwestycja ponieważ tylko audi ma całą blachę ocynkowana i nie gnije.. a co do silnika to ma dość dobrego kopa.. Brat ma i wiem ze dobrze idzie:) Jedyna wada to wiek.. Najmłodsze egzemplarze maja już coś ponad 10 lat;) http://www.allegro.pl/item662117784_..._oplatach.html a co powiecei na temat tego samochodu? przede wszystkim patrz na silnik czy nie ma wycieków itp , jak pali na zimno czy równo chodzi silnik. Za czyste jednostki napędowe też mogą być podejrzane. Jeśli masz osobę która zna się lepiej na samochodach niż ty, lub jest mechanikiem to lepiej tą dobra flaszkę odżałować Ten golf to chyba najciekawsze propozycja co podałeś. W naszym pięknym kraju części do rovera mogą być drogie albo może być mało zamienników lub trudne w zdobyciu będą Wiesz dopiero po dłuższym czasie użytkowania bedzie wiadomo, czy zrobiłeś dobry zakup czy nie, bo wszystko da się ładnie zamaskować i mechanik może tego nie wykryć. Mechanika sprawdzonego oczywiście mozesz wziąć jak najbardziej i On trafniej oceni niż Ty. Sprawdz, czy równo pracuje silnik, najlepiej to przetestuj w każdych mozliwych warunkach, trzeba troszkę docisnąć, pojezdzić wolno, sprawdz czy silnik nie przerywa na wysokich obrotach itd Sprawdz po wszystkim, czy nic nie wycieka. Dobrze też sprawdzić ręczny w czasie jazdy. Sprawdz również czy na bagnecie nie ma opiłków i kropel wody, jak zauważysz to zrezygnuj, bo konieczny bedzie "remont" silnika, oczywiscie sprawdz czy auto nie sciąga i czy nic nie stuka, sprawdz blacharkę, podłogę, oczywiście wnętrze, czy nawiewy działaja itd, mozesz sprawdzic też, czy opony równo się zdzierały, sprawdz łożyska. Weź mechanika i On Ci pomoże, lepiej stracić na flaszkę, niż później żałować. Jednak mimo wszystko, to wady mechaniczne wyjdą przy użytkowaniu, po jednej jeździe nie da się wszystkiego ocenić w klekotach odpal silnik i odkręć korek od oleju przyłóż dłoń i sprawdź czy zasysa. Jezeli zasysa silniczek jest wporządku a jeżeli dmucha to lipa :) Dzieki za rady. flaszeczki wody rozmownej nie bede skapil bo warto poswiecic te pare zl i miec pewnosc ze sie byle czego nie kupi edit http://www.allegro.pl/item677338353_...zja_warto.html a co sadzicie o tym? sorry ze tak truje ale taka kasa za jaka chce samochod kupic to dla mnie bardzo duzo i nie chcial bym popelnic bledu... Samochodowy problem Witam kiedys dalem temat o kupnie samochodu jednak jest zamkniety wiec nie odswieze go. chcialem kupic seata jednak Forumowicze mi odradzili. zaoszczedzilem troche pieniedzy mam okolo 15 tys i dylemat. nie wiem czy wybrac audii a4, passat b5 czy alfa romeo 156 JTD? oczywiscie w gre wchodzi tylko diesel rocznik 99-02 silnik 1,8-2 l pojemnosci,klima elektronika abs i inne takie. mial ktos kontakt z tymi samochodami? jak sie sprawuja? to bedzie moj pierwszy diesel. jak z awaryjnoscia, spalaniem? czesciami zamiennymi oplacalnoscia kupna? bardzo prosze o pomoc a moze jakies inne marki, raczej nie chcial bym forda i mazdy oraz fiata. z gory dzieki za pomoc. czytalem wiele for motoryzacyjnych kazdy z modeli ktory wymienilem ma swoje wady i zalety wiec mam metlik w glowie. minusami a4 i b5 sa przebiegi bardzo wysokie no i zawieszenie, w alfie podobno silniki sa awaryjne... co wybrac? Otworzyłam temat i przeniosłam, można kontynuować :) Ja polecam skodę octavie. To prawie to samo co dwa pierwsze auta które wymieniłeś tylko inne zawieszenie - tradycyjne tańsze w ewentualnych naprawach. Przy kupnie też rozpatrywałem a4 lub paska. Kupiłem octavie i jestem mega zadowolony. Tylko, że ja mam z silnikiem benzynowym, bo diesel mi się nie opłaca - robię do 20 tyś rocznie a różnica w cenie jest na tyle duża pomiędzy benzyną a dieslem, że przy tych przebiegach wraca się po ok trzech latach. Octavia ma dobre blachy i fajnie się nią jeździ. Bierz A4 i wystylizuj sobie na S4. ;) hmm tylko ze dobrej octavianki za 15 tys nie kupie;/ a co do a4 i wielowachaczowego zawieszenia to sam nie wiem czytalem nie najlepsze opinie na ten temat Octavia to dobre auto i trzyma wysoką cenę. Niemniej jednak warto się nad nią zastanowić. Ja właśni tyle za swoją dałem, tyle że 1.6 benzyna, ale pali 7l/100 km przy spokojnej jeździe. A audika i paska kupisz za to? Tylko jakiś starszy egzemplarz z przebiegiem powyżej300 tyś. tez prawda przebiegi paskow i a4 zaczynaly sie od 250 w gore Jak masz dostęp do ludzi którzy sciągają auta z zagranicy to z nimi pogadaj. W niemczech octavki są tańsze niż na naszym rynku, albo sam pojedź. Są ludzie którzy organizują wyjazdy do niemiec po samochody. Zbierają klientów, pytają co ich interesuje, wyszukują parę aut w Niemczech dla danego kontrachenta. A potem w drogę sam możesz obejrzeć, sprawdzić i kupić. Powodzenia i nie upieraj się koniecznie przy dieslu jak nie robisz dużych przebiegów. W Niemczech nie ma czego szukać, wszystkie dobre są wymiecione, jak się coś solidnego pokazuje, to zaraz jest wyłapywane przez handlarzy. Poza tym, teraz kiedy obowiązują tam rekompensaty za złomowanie, nie opłaca im się tanio sprzedawać, więcej zarobią oddając na szrot. Passat b5 ma strasznie drogie części i naprawy. Silniki alfy jtd nie są awaryjne jeśli z nimi się dobrze obchodzisz lub poprzednik obchodził. To całkiem dobre silniki. Generalnie w alfę się nie pchaj jeśli nie kochasz tej marki - to jest jak z kobietą, albo trafisz dobrze albo trafisz na wersję z wałkiem w ręce i to nie rozrządu ;) Audi A4 niezłe ale znaleźć egzemplarz w dobrym stanie to tragedia. Jeśli już się sfiksowałeś na tego diesla to całkiem niezłym autem jest Seat Ibiza IV z silnikiem sdi albo mocniejszym tdi. Łatwiej kupić Seata w dobrym stanie niż passata czy a4 :) W Niemczech nic nie szukaj chyba, że chcesz auto z tureckiego komisu, wypicowane. Jak już to kierunek Francja, Belgia, Szwajcaria. No i najważniejsze - mając 15k zł kup auto trochę tańsze. Zawsze trzeba coś włożyć na początek, w najlepszym wypadku klocki, płyny. "1 Nadwozie 1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich 1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż 1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać 1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta 1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich 1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania 1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć 1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy. 2 Podwozie 2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika) 2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami 2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość 2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia. Test zawieszenia hydraulicznego jest opisany tutaj: http://.... 2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory) 2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód 3 Silnik 3.1 Test silnika benzynowego 3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem 3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć 3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów 3.2 Test silnika wysokoprężnego 3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce) 3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy 3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny 3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji 3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju 3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków 3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość 3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym… 3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie 3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho” 3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho 3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki 3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika 3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu 4 Wnętrze 4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu) 4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta 4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę 4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki 4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora 4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta 4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie 4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. W komorze silnika trzeba poszukać osuszacza – w „oczku” powinno być widać przepływ czynnika. Piana świadczy o zbyt niskim poziomie czynnika – do sprawdzenia i uzupełnienia w serwisie klimatyzacji. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym. 5 Dokumenty 5.1 Dowód rejestracyjny: 5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia 5.1.2 Termin ubezpieczenia 5.1.3 Termin badań 5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe 5.2 Książka serwisowa 5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000) 5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach 5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych 5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji 5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu 6 Jazda próbna 6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych 6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska 6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem) 6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych 6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności 6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć 6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy 6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła 6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia 6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy 6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy 6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi 6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych 6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach 6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy" żródło: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/ tyle ode mnie co do rad... warto mieć również miernik grubości lakieru - na magnesie będzie kosztował grosze a przy szpachlu - wiadomo że pokaże różnice;) no i jeszcze bonus... - jak będziesz miał nry vin - warto sprawdzić auta w ich serwisanckich stronach... - dostajesz wtedy raport całościowy - w jakim stanie auto wyszło z fabryki i co zostało zamontowane - łącznie z takimi detalami jak kolor tapicerki etc... (oczywiście co domontował lub zdemontował:P dealer nie wiesz...) ale zawsze pomaga w ustaleniu co z autem jest:) i nie daj sie złapać na auto vin checker - nie o tą srone mi chodzi... wiem że na stronie citroena można się zarejestrować na stronie takiej jak mają w aso... - wyświetla Ci Twój model po podaniu vin... części itd - jakie możesz zamówić do niego... no i ten raport. Podejrzewam że inne koncerny również udostępniają taki serwis. Musisz dobrze poszukać w necie... jeszcze jedna dobra rada... bo akurat jestem na topie:P... sprowadziłem auto z berlina ostatnio - Citroena berlingo, na razie wszystko z nim si;) 2,0 HDI - bardzo ładnie się zbiera:) ale to nie wyścigówka tym nie poszalejesz;) ale do rzeczy:P -> auta sprowadzone i sprzedawana w Polsce na aukcjach... lub tez jako sprowadzone z ogłoszeń... są w 80% bite i robione na miejscu za grosze... tylko tak opłaca się handlarzom jeździć po auta... - najlepiej pojechać po auto samemu... - ja po wymianie rozrządu całego z pompą wody, oleju i filtra oleju jestem nadal do przodu jakieś 4 - 6 tys zł - niż miałbym auto kupować w Polsce - w tym samym roczniku... z tym samym wyposażeniem itd no i mam pewność że nie było klepane... miernik lakieru prawdę Ci powie;) Powodzenia - i daj znać co wybrałeś:) dam znak na pewno nie pojade sam tylko z mechanikiem ktory zna sie bardziej niz ja. A jeszcze jeden samochód wpadł mi do głowy. Zastanów się mianowicie nad Astrą drugiej generacji. To bardzo wdzięczny samochód. Tylko lakier metalik bo inaczej rdzewieje. Według mnie Skoda to taki Volkswagen dla biedniejszych, których nie stać na VW. U Seata jest lepiej, bo przynajmniej stylistyka jest zadziorniejsza. Alfa Romeo jak i Lancia mi się wybitnie podobają, mają pierwiastek luksusu i są wygodne. Utrzymanie tańsze niż u Niemca i mniej się jeździ do serwisu. Również na głowę Szwabów bije Saab i Volvo. Przy nich Niemcy są niedoróbkami za podobne pieniądze. Polecam Francuzy, szczególnie Citroena i Peugeot. Cytat: ... Alfa Romeo jak i Lancia mi się wybitnie podobają, mają pierwiastek luksusu i są wygodne. Utrzymanie tańsze niż u Niemca i mniej się jeździ do serwisu... :knockout::knockout::knockout: A kiedyś to człowieku ostatni raz był w serwisie Lancii i VW?! Albo chociaż klocki hamulcowe wymieniał w tych autach?! Nie słyszałem o częściach tańszych niż do vw. Jacki Niuńki to w połowie ople a klamoty w cenie poldka. Za 10tys. kupisz w Polsce niuńkę w dobrym stanie i można się nią nacieszyć. Tuś świetny poradnik. Cytat: Tuś świetny poradnik. Glizdziarz ja niestety tego poradnika nie miałem przed oczami przed kupnem samochodu;) stąd myślę że naprawdę warto się zastosować do paru rzeczy... o 80% tych podpunktów - nie miałem pojęcia:) Dokładnie Tuśś Cytat: warto mieć również miernik grubości lakieru - na magnesie będzie kosztował grosze a przy szpachlu - wiadomo że pokaże różnice Gdzieś tam czytałem, że szpachla bardzo ładnie się pokazuje oświetlona specjalnym światłem. Nie jestem pewien czy jego długość to uv czy jakaś inna. Cytat: Według mnie Skoda to taki Volkswagen dla biedniejszych, których nie stać na VW. Wątpię, żeby Skoda Superb była wersja dla ubogich. Jest lepsza od niejednego VW. Cytat: "1 Nadwozie 1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich 1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż 1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać (...) Po przeczytaniu tej bardzo długiej listy doszedłem do wniosku, że chyba kupie nowe auto :D Cytat: Wątpię, żeby Skoda Superb była wersja dla ubogich. Jest lepsza od niejednego VW. W niektórych rankingach jest kategoryzowana jako auto ze średniej półki. Cytat: W niektórych rankingach jest kategoryzowana jako auto ze średniej półki. Skoda to zawsze będzie Skoda. Auto bez polotu dla starych dziadków. Cytat: W Niemczech nic nie szukaj chyba, że chcesz auto z tureckiego komisu, wypicowane. Każde auto z Niemiec jest z tureckiego komisu wypicowane? Kiedyś to się tego na potęge sprowadzało, jako pewniaki. Troche zaniedbałem temat i nie wiem. ;) Duuużo nie wiesz. To co przychodzi to odpicowane cudaki. jeśli jedziesz to po autko z ogłoszenia - droższe - od właściciela. Rynek niestety został mocno przetrzepany przez komisy z Litwy, Łotwy i Estoni. trasą nr * ciągną z zachodu całe lawety używek z Niemiec. Cytat: Wątpię, żeby Skoda Superb była wersja dla ubogich. Jest lepsza od niejednego VW. dla ubogich nie, ale dla biedniejszych tak. Superb to ta sama klasa, co S,LS, bmw7,audi8, z ta tylko roznica, ze Skode na mega wypasie kupisz juz za 250tys, a za cala reszte trzeba zaplcic 500-600tys (mowa o samochodach z salonu).
|
Tematy
|